Nem csigázom az olvasókat, mindjárt meg is válaszolom:
A Külsőház "struktúrája" egyszerre épülhet alulról és felülről is.
Azonban a saját helyükre vonatkozó végső döntést mindig az egyes tagok hozzák meg. (ők döntik el, hogy megbíznak-e valakit a képviseletükkel a LIKVID rendszerünkben, és ha igen, akkor pontosan kit - persze mindezt határozatlan időre, visszavonásig.) Még akkor is, ha valaki "felülről" hívta be őket tagnak, az ő invitálása - pl. arra, hogy "alá" lépjenek be (azaz valójában: a belépésük után őrá delegálják - visszavonásig - a szavazati jogukat) az mindössze csak egy "ajánlás", aminek a teljesítése - és majdani visszavétele - mindig a tag saját szabad akaratán múlik.
Ilyen "ajánlásokkal" ill. azok önkéntes teljesítésével szinte bármilyen valós (képviseleti alapú!) döntési szerkezet lemodellezhető, és annak (rész)eredményei becsatornázhatók a Külsőház teljes rendszerébe, ahol az az adott alrendszer összsúlyának megfelelő teljes szavazatszámmal fog megjelenni.
Például akár ezt is:
"A régi székely tízes szervezet alapján 5-30 család alkotott egy szomszédságot, ezek vezetője a tizedes volt. 10-20 ilyen szomszédság egy főtized alatt egyesült, és kerületet alkotott."
Ezt a LIKVID delegálások ismétlésével lehet elérni, vagyis 10 regisztrált tag delegálja a szavazatát maguk közül az egyikükre, majd az ilyen delegáltak közül 10 pedig szintén delegálja a szavazatát az egyikükre - és így tovább, tetszőleges magasságig, amíg csak el nem érik a szükséges küldötti létszámot, akik már közvetlenül szavazhatnak az egyes kérdésekben. Méghozzá pontosan a saját rendszerük belső szabályai alapján, tehát vagy a képviseltjeikkel való előzetes egyeztetés után, vagy a saját "bölcsességük" szerint, vagy bárhogy máshogy... ((ad abszurdum a "vezérük" elvárása szerint*))
Egy ilyen létező szervezetnek a Külsőház önálló szervezeti RÉSZ-eként ("part-íció") való betagozódása többféleképp is megtörténhet:
- Egyszerre, vagyis a szervezet szuverén döntése alapján minden tagja regisztrál (ekkor lehet egy "kötegben" is regisztráltatni őket), és ezután a tagi delegálásaik révén fölveszik a valóságban már meglévő belső képviseleti szerkezetüket (egy vagy akár több lépcsőben).
- "Fölülről", vagyis először csak a vezető testület* - "küldöttek", "választmány" stb. - regisztrál (akik tehát szervezet tényleges döntéshozói). Ezáltal az ő személyes szavazatuk már meg is jelenik a Külsőház összes szavazata között, de még nem súlyozódik rájuk a szervezetük teljes taglétszáma! Ahhoz az ő "fölülről jövő" kezdeményezésükre regisztrálniuk (majd rájuk delegálniuk) kell a tagoknak is - egyszerre, vagy akár több "hullámban" is.
- Alulról, vagyis az egyes tagok önállóan, saját elhatározásukból regisztrálnak a külsőházba, majd ezután kezdeményezik a formális csatlakozást kimondó megfelelő szintű (vezetőségi, közgyűlési) döntés meghozatalát. Ennek serkentésére akár már előre felvehetik (önkéntes delegálásaikkal) a valós szervezeti felépítésük alakját itt a Külsőházban is, és akár el is kezdhetik eszerint a "nemhivatalos" (de részünkről így is érvényes!) szavazásaikat is.
Természetesen ez az alulról szerveződés nem csak létező szervezetek esetén használható, hanem az egyéni tagként regisztráltak is "spontán" összeállhatnak egymással bármilyen tartós, vagy akár "egy-ügyű" szerveződésekké.
* a 2. pont eljárása még akár egy egyszemélyi ("diktatórikus") vezetésű szervezet külsőházi képviseletét is lehetővé tenné, ezesetben a fent említett "vezető testület" helyébe maga a "vezér" értendő - és ekkor az ő saját, személyes szavazatára súlyozódik rá a szervezete teljes tagságának a létszáma, az őrá mutató (általa az emberei számára a saját szervezete BELSŐ szabályzatában kötelezővé tett) tagi delegálások által.